...

RODO

RODO

Co to jest RODO

25 maja 2018 weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, powszechnie zwanego Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych („RODO”). Celem RODO jest zapewnienie bezpieczeństwa procesu przetwarzania danych osobowych adekwatnie
do istniejących zagrożeń i form ich przetwarzania.
HUTA ŁABĘDY S.A. przetwarza Państwa dane osobowe w celu realizacji umów, zleceń, wykonywania zobowiązań prawnych. 
Dokładamy starań, aby ilość zbieranych od Państwa danych osobowych była adekwatna do celu przetwarzania, a sam proces przebiegał zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty przy jednoczesnym zapewnieniu integralności i poufność Państwa danych.
Informacje na temat przetwarzania danych osobowych

 

Informacja dla osób kontaktowych po stronie kontrahentów lub upoważnionych przez takie podmioty do reprezentowania ich przed Hutą

HUTA ŁABĘDY S.A. dokłada starań aby w każdej sytuacji realizować obowiązek informacyjny względem osób których dane przetwarza jako administrator. W przypadku zbierania danych osobowych bezpośrednio od osoby której one dotyczą, HUTA przekazuje niezbędne informacje, o których mowa w art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, w momencie zbierania tych danych.

HUTA dokłada także starań aby w sytuacjach w których dane nie są zbierane bezpośrednio od osoby fizycznej której one dotyczą, ale od innego podmiotu, także przekazywać osobom, których dane są przetwarzane niezbędne informacje zgodnie z art. 14 RODO. Informacje te są w miarę możliwości przekazywane niezwłocznie po pozyskaniu danych lub przy pierwszym kontakcie z osobą, której dane dotyczą.

Realizując powyższe obowiązki informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest HUTA ŁABĘDY S.A. z siedzibą w Gliwicach ul. Anny Jagiellonki 45, zwana dalej HUTĄ. Z administratorem można się skontaktować w następujący sposób:
    1. listownie na adres HUTA ŁABĘDY S.A., ul. Anny Jagiellonki 45, 44-109 Gliwice;
    2. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: office@hutalab.com.pl
  2. U administratora danych osobowych wyznaczony jest Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować poprzez adres email: iod@hutalab.com.pl lub pisemnie: HUTA ŁABĘDY S.A., ul. Anny Jagiellonki 45, 44-109 Gliwice. Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych.
  3. Dane osób kontaktowych, pełnomocników lub innych osób działających w imieniu kontrahenta będą przetwarzane w celach:
    1. zawarcia, wykonania i monitorowania wykonania Umowy, w szczególności dla celów identyfikacji osób uprawnionych do realizacji zadań określonych Umową, w tym osób wskazanych do kontaktu, pełnomocników, osób mających dostęp do informacji poufnych HUTY lub innych osób działających w imieniu podmiotu, z którym HUTA zawarła Umowę – w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora polegającego na działaniach związanych z ustaleniem warunków zawarcia Umowy, ułatwieniu komunikacji związanej z jej wykonaniem, a także ustaleniem osób odpowiedzialnych za realizację i uprawnionych do kontaktów w ramach wykonywania Umowy oraz zapewnieniu bezpieczeństwa obiektów i bezpieczeństwa informacji poufnych (tajemnicy przedsiębiorstwa) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
    2. archiwizacji w zakresie niezbędnym dla wykonania obowiązków prawnych, w szczególności przepisów podatkowych, przepisów o rachunkowości – w celu wykonania obowiązku nałożonego przepisami prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
    3. dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora polegającego na dochodzeniu swoich praw majątkowych lub niemajątkowych lub ochrony przed roszczeniami wobec administratora, zgodnie z przepisami ogólnymi, w szczególności Kodeksem cywilnym (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    4. analitycznych i statystycznych – w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora polegającego na analizie wyników prowadzonej działalności gospodarczej, opracowywaniu strategii i prognoz oraz badaniu satysfakcji kontrahentów (art. 6 ust. 1 lit f RODO).
  4. Przetwarzanie danych osobowych obejmuje następujące kategorie danych: dane identyfikacyjne (takie jak imię i nazwisko, miejsce pracy, stanowisko służbowe, a w odniesieniu do pełnomocników także PESEL lub numer dokumentu tożsamości celem potwierdzenia tożsamości pełnomocnika), dane kontaktowe (takie jak adres e-mail, numer telefonu), a także inne dane w zakresie przekazanym przez podmiot w imieniu którego działa dana osoba (np. znajdujące się na dokumencie pełnomocnictwa).
  5. Dane osobowe mogą być udostępnione innym odbiorcom danych, w tym podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie HUTY (np. świadczącym usługi w zakresie wsparcia IT) przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora.
  6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich (poza UE/EOG).
  7. Dane osobowe będą przechowywane do czasu wypełnienia prawnie uzasadnionych interesów HUTY stanowiących podstawę tego przetwarzania w szczególności związanych z przedawnieniem ewentualnych roszczeń wynikających z umowy zawartej pomiędzy HUTĄ, a podmiotem który przekazał dane.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Na wniosek osoby, której dotyczą dane administrator dostarcza kopię danych podlegających przetwarzaniu. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, osobie której dotyczą dane przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych. Dane kontaktowe wskazane są powyżej. Osobie, której dotyczą dane przysługuje też prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. Dane osobowe osób kontaktowych, reprezentantów, pełnomocników lub innych osób wskazywanych jako osoby upoważnione do dokonywania określonych czynności są udostępnione HUCIE przez podmioty wskazujące te osoby jako osoby kontaktowe lub upoważnione do działania w ich mieniu.
 

Administrator Danych i Inspektor ochrony danych osobowych

Administratorem Państwa danych osobowych jest HUTA ŁABĘDY S.A. z siedzibą
w Gliwicach (44-109) przy ul. Anny Jagiellonki 45 (dalej również jako: „Administrator”). 

Można się z nami skontaktować w następujący sposób:

  1. listownie na adres: ul. Anny Jagiellonki 45, 44-109 Gliwice;
  2. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: office@hutalab.com.pl
  3. osobiście w godzinach pracy do Działu Obsługi Zarządu.

W Hucie Łabędy S.A. został powołany Inspektor ochrony danych osobowych. Kontakt z nim jest możliwy pod adresem e-mail: iod@hutalab.com.pl.

 

Cele i podstawy przetwarzania

Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe:

  1. w celu zawarcia i wykonania umowy – podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
  2. w celu rozpatrywania skarg i reklamacji – podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
  3. w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności prawa podatkowego przepisów o rachunkowości oraz przepisów Ksh – podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
  4. w celach analitycznych i statystycznych – podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO) przy czym, uzasadnionym interesem HUTY ŁABĘDY S.A. jest analiza wyników prowadzonej działalności gospodarczej, opracowywanie strategii i prognoz oraz badanie satysfakcji kontrahentów;
  5. w celu zapewnienia komunikacji pomiędzy Stronami – podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO);
  6. w celu prowadzenia działań marketingowych własnych produktów i usług bez wykorzystania środków komunikacji elektronicznej na podstawie art. 6 ust. 1 lit f RODO, gdzie prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest prowadzenie działań promujących prowadzoną przez HUTĘ ŁABĘDY S.A. działalność;
  7. w przypadku wyrażenia przez Panią/Pana zgody, w celu prowadzenia działań marketingowych własnych produktów i usług z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej,
    na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO i przepisów innych ustaw wymagających zgody na takie działania;
  8. w celu realizacji prawnie usprawiedliwionego interesu HUTY ŁABĘDY S.A., polegającego
    na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przez roszczeniami – podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
 

Odbiorcy danych

Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione:

  1. podmiotom przetwarzającym, w związku z realizacją zawartych przez nas umów, w ramach których zostało im powierzone przetwarzanie danych osobowych, w tym np. dostawcom systemów informatycznych i usług IT;
  2. podmiotom, którym udostępniamy dane osobowe niezbędne do świadczenia usług na naszą rzecz;
  3. na podstawie zawieranych umów, np. bankom w zakresie realizacji płatności;
  4. podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską;
  5. organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym do otrzymania Pani/Pana danych
    na podstawie przepisów prawa.
 

Okres przechowywania danych

Dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby,
której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest do niezbędne celem:

  • wykonania umowy/umów – do momentu ich rozwiązania bądź wygaśnięcia;
  • ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – do momentu przedawnienia roszczeń;
  • wypełnienia ciążących obowiązków prawnych – do momentu wygaśnięcia obowiązków wynikających z przepisów prawa.

W przypadku danych przetwarzanych na podstawie Państwa zgody, do czasu jej wycofania lub wniesienia sprzeciw w zależności, które ze zdarzeń nastąpi jako pierwsze.

 

Uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych

Przysługuje Państwu prawo do:

  1. dostępu do swoich danych osobowych;
  2. sprostowania danych osobowych;
  3. usunięcia danych osobowych
  4. przenoszenia danych, obejmujące prawo do otrzymania danych i przesłania ich innemu administratorowi lub do żądania, w razie możliwości technicznych, przesłania tych danych bezpośrednio innemu administratorowi (w zakresie w jakim dane przetwarzane są w sposób zautomatyzowany oraz w celu wykonania umowy lub na podstawie wyrażonej zgody);
  5. wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
  6. wycofania zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano
    na podstawie zgody przed jej cofnięciem (o ile przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody).

Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się niezgodnie
z prawem.

 

Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany

Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania) w ten sposób, że w wyniku takiego zautomatyzowanego przetwarzania mogłyby wobec Państwa zapadać jakiekolwiek decyzje lub miałyby być powodowane inne skutki prawne.

 

Informacja o wymogu podania danych 

W zakresie przetwarzania danych osobowych w sytuacji, gdy jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, obowiązek podania danych jest wymogiem ustawowym. Natomiast, w przypadku przetwarzania danych w celu zawarcia i wykonania umowy oraz do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, obowiązek podania danych jest wymogiem umownym – podanie danych osobowych we wszystkich celach, o których mowa powyżej, jest dobrowolne, jednak jest niezbędne
do zawarcia i realizacji umowy z Administratorem.

 

Klauzula RODO dla akcjonariuszy

INFORMACJA DLA AKCJONARIUSZY, PEŁNOMOCNIKÓW AKCJONARIUSZY „HUTY ŁABĘDY” S.A. W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest „HUTA ŁABĘDY” S.A.z siedzibą przy ul. Anny Jagiellonki 45; 44-109 Gliwice.
  2. Pani/Pana dane będą przetwarzane:
    1. w celu realizacji stosunku prawnego pomiędzy spółką a akcjonariuszem – przez okres przed nawiązaniem stosunku prawnego i na czas jego obowiązywania na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa – ustawa Kodeks spółek handlowych – podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit c RODO;
    2. w celu prowadzenia Księgi akcyjnej HUTY ŁABĘDY S.A. – przez okres prowadzenia Księgi akcyjnej oraz po upływie jej zamknięcia w terminie określonym ustawowo na podstawie obowiązku prawnego nałożonego przepisami prawa – ustawa Kodeks spółek handlowych – podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit c RODO;
    3. w celu utworzenia i prowadzenia Rejestru akcjonariuszy HUTY ŁABĘDY S.A. – przez okres prowadzenia Rejestru oraz po upływie jego zamknięcia w terminie określonym ustawowo na podstawie obowiązku prawnego nałożonego przepisami prawa – ustawa Kodeks spółek handlowych – podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit c RODO;
    4. w celu archiwizacji, w zakresie niezbędnym dla wykonania obowiązków prawnych, w szczególności przepisów podatkowych, przepisów o rachunkowości, przepisów w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji oraz przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych – przez okres wynikający z tych przepisów – podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit c RODO;
    5. w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – przez czas trwania postepowań i okres przedawnienia potencjalnych roszczeń – podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO), gdzie uzasadnionym interesem administratora jest dochodzenie roszczeń lub obrona przed roszczeniami.
  3. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługują Pani/Panu następujące praw:
    1. prawo do wniesienia sprzeciwu;
    2. prawo dostępu do treści danych;
    3. prawo do sprostowania danych;
    4. prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym);
    5. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    6. prawo do przenoszenia danych.
  4. W przypadku woli skorzystania przez Panią/Pana z któregokolwiek z przysługujących uprawnień określonych powyżej należy przesłać odpowiednie zgłoszenie w formie pisemnej przesłanej na adres Administratora:
    HUTA ŁABĘDY S.A. ul. Anny Jagiellonki 45; 44-109 Gliwice lub adres mailowy: iod@hutalab.com.pl
  5. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych osobowych, jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
  6. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne lecz niezbędne do nabycia i realizacji praw akcjonariusza.
  7. Pani/Pana dane osobowe mogą zostać udostępnione:
    1. akcjonariuszom zgodnie z przepisami ustawy Kodeks Spółek handlowych
    2. podmiotom przetwarzającym, w związku z realizacją zawartych przez nas umów, w ramach których zostało im powierzone przetwarzanie danych osobowych, w tym np. spółce prowadzącej rejestr akcjonariuszy,  dostawcom systemów informatycznych i usług IT;
    3. podmiotom, którym udostępniamy dane osobowe niezbędne do świadczenia usług na naszą rzecz na podstawie zawieranych umów, np. bankom w zakresie realizacji płatności,
    4. organom publicznym uprawnionym do otrzymania Pani/Pana danych na podstawie przepisów prawa.